Monday, January 21, 2013

Semakin bosan tinggal sorang2 di KL

Penggunaan "aku" sekadar untuk memenuhi syarat2 blog sahaja (So that you guys can understand dan tidak ada unsur2 ke'kampung'an sangat. Aku bangga aku orang kampung. Peace yoh!)

Mungkin ada diantara kamu yang agak2 menyampah membaca status matus aku lately. 
Asyik2 hapdet 'sy nda suka tinggal di KL sudah' and so on. 

Aku minta maaaaaap deh. Yes aku tau, bosan tu tak baik untuk kesihatan dan sebagainya sebab akan membuatkan diri kita menjadi malas dan tidak bersemangat! Orang yang selalu bosan tu sebenarnya MALAS! Kecuali aku. perasan.

Bangun. Mandi. P keja. Balik keja, Mandi. Makan. Tidur. Bangun. Mandi. P keja. Balik keja. Mandi. Makan. Tidur. hahahahahahhaa.. rutin. Kadang2 aku workout. Itu pun seminggu or dua minggu sahaja. Takut jadi terlalu kurus. Sebab aku dah kurus wei! Yes, Aku memang muka tak malu. Perasan sepanjang hari. Bye! :P

Yes. Aku bosan dan aku semakin rindukan Sabah. Jauh disudut hati ini teringin juga mau rasa kerja di Sabah. Aku habis belajar di Kolej terus kerja di KL. Sumpah. Aku rindu.
Aku rasa ada banyak kebaikan jika aku kerja di Sabah. Jimat duit beli tiket kapal even 2 or sekali setahun balik Sabah. Bagi yang kerja government tu, UNTUNG ar! Free! Tahniah di ucapkan!  Gelak.
Dan banyaaaaak lagi!!! 
Sabah sudah maju bah :)

Kenapa aku bosan?

1. Sebab aku jauh dari family. Kalau aku sakit, siapa yang mau jaga? Soalan bajet minta kesian. Jangan terpedaya. Jaga diri sendiri lah! Berdikari! hehe

2. Aku tak suka tinggal dengan orang yang berat tulang. Ini rumah, bukan kandang ayam dan yang seangkatan dengannya. 

3. Aku sememangnya R.I.N.D.U dengan family! Okay, sebab musabab ni sama dengan no 1. Saja mau memperbanyakkan sebab! :P

4. Kalau ada apa2 yang terjadi dengan aku disini, takut pula X sempat jumpa family. Palis2!!!!! Simpang malaikat 44. Kita Xtau apa yang akan terjadi dengan kita esok, lusa, tulat, bulan depan, blah3....

5. Akan difikirkan kemudian. Tapi yang pasti memang aku dah bosan! Harap maaf. :)

Kalau aku kerja di Sabah, sekurang-kurangnya aku boleh balik bila2 masa yang aku suka. Dan aku boleh jumpa family aku dengan lebih kerap!. I repeat, kerap. Selalu. Terasa dekat di hati. Awww :)

Sekian untuk malam ni.
Bye.

1 comment:

Anonymous said...

Sabar